Bigarren Hezkuntzan hobetu beharreko arloak hautemanez: zuzendaritza-taldeei eta irakasleei entzunez

Bigarren Hezkuntzan hobetu beharreko arloak hautemanez: zuzendaritza-taldeei eta irakasleei entzunez

Ikerketa honen helburu orokorra euskal Hezkuntza sistemaren beharrak eta hobetu daitezkeen arloak antzematea da. Horretarako, informatzaile desberdinen diskurtsoak deskribatu eta alderatu dira, metodologia kualitatiboa erabiliz eta Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) bigarren hezkuntzako eskola guztietako datuetan oinarriturik. Gure ikerketa testuinguru geografiko eta kultural espezifiko batean kokatzen bada ere, azterlanaren testuinguru zehatzak lagundu dezake nazioartera, eta artikulu honetan deskribatutako ezaugarrien antzekoak diren beste testuinguru batzuetara transferitzeko. Beraz, EAEko bigarren hezkuntzako 18 ikastetxe hautatu ziren guztira, haien eraginkortasun-mailaren arabera, bost urtez Ebaluazio Diagnostikoetan (ED) lortutako emaitzen arabera kalkulatuta. Era berean, ikerketa honetan parte hartu duten profesionalek (18 ikuskari, 18 zuzendaritza-talde eta 50 hezkuntza-eragile) hezkuntza sistema hobetzeko lehentasunezko arlo batzuk identifikatu zituzten, hala nola irakatsi eta ikasteko metodoak, aniztasuna sustatzea, ebaluazio-kultura eta lidergoa bultzatzea, baliabideak ematea, irakasleen egonkortasuna, familiekiko harremanak eta gatazken konponbide eraikitzailea optimizatzea. Ikerketa horrek beste hezkuntza sistema batzuei buruzko ikerketak egiten lagun dezake, artikulu honetan aztertutako dimentsioetan oinarrituta, hezkuntza eragileentzat lehentasunezkoak direla ikusi baita.

Informazio gehiagorako:

Intxausti-Intxausti, N., Uria-Iriarte, E., & Azkarate-Morales, A. (2024). Detecting Areas of Improvement in Secondary Education: Listening to Management Teams and Teachers. Revista Colombiana de Educación, 91, 213-238.

Gaia:
HEZKUNTZA KALITATEA ETA HOBEKUNTZA
Testuingurua eta Euskarria:
Aldizkari artikulua, Eskola
Top